Oki doki!

räknare
besöksräknare


Hej alla!

Oj, vad förväntningarna lyser i ett litet barns ögon just när man fyller år. Igår kväll innan Malte skulle sova sa han;

”Tänk mamma. Ikväll är jag fyra och imorgon när jag vaknar. Då är jag FEM!”

Ja, tänk vilken skillnad det är att kunna visa alla fingrarna på handen när någon frågar hur gammal man är.

När jag hämtade honom från dagis för någon dag sedan berättade han, att nu var han minsann snart fem år och då får man snart leka med de stora barnen. 

Just denna dagen hade han fått vara med på en nåder. Han hade ju trots allt inte fyllt fem än då. Han satt rak i ryggen och berättade stolt detta för mig;

”Mamma. Idag fick jag vara med de STORA barnen. Vi lekte mamma, pappa, barn… och jag fick vara krokodil!”

Eh… jaha!

Tittut!


Grattis i alla fall min lille pojk. Du är en av mina små skatter här i livet.


Nifrahlek ghal gheluq sninek! Betyder "Grattis på födelsdagen" på Malta.

Kraaaaam n