Nemas problemas

räknare
besöksräknare


Idag har det varit en städdat. Tog ut alla kuddar, täcken och mattor på vädring. Hängde tvätten ute. För vilket väder! Wow, tänk att jag har suttit ute med min kaffekopp och blivit solbränd. Så mysigt så. 

Konstig kontrast mellan höst och sommar. Det är inte lätt att klä sig rätt på morron.

När jag hämtat Malte var det ”katt-lek” som stod på schemat. Målade oss till katter. Han hette Mille i förnamn och Sturemopp i efternamn. Att grannkatten heter Mille och att Sture ser ut som en mopp, det hade absolut inget med namnet att göra. Nädå.

Frågade förresten Malte idag om det kändes annorlunda att vara fem år nu?

”Ja”, svarade han och fortsatte som om jag skulle ha vetat svaret:

”I bena… de växte ju så under natten mellan att jag var fyra till fem!”


Åh, ja. DET skulle jag ju ha förstått. Att jag inte tänkte på det.