"Missförstå mig rätt!"

räknare
besöksräknare
Hej där!

Vad är vackert och vad är inte?
Vi behöver bara gå till oss själva och de personer vi har i vår närhet
Är det inte så, att de som ni tycker är trevliga, snälla och omtänksamma personer också blir vackra i era ögon? 
Och de som är dumma, knäppa och elaka i era ögon, också blir "fula"?
Mamma lärde mig att ”det finns inga fula människor”. 

Det kan väl hända, så är det nog. 
Fast i mina ögon kan jag se vackra människor förvandlas till ”fula” ibland. Bara genom att de är dumma, otacksamma och ibland rent av utstuderad och genomtänkt elaka mot andra. Då får de vara hur vackra de än vill på utsidan. Jag tycker ändå att de är "fula".

Jag har också varit med om att personer som jag inte känt och som kanske inte är världens fotomodeller, enligt alla kriterier, bli såå vackra. Bara av att visa en fin insida, liksom.

Ja, jag tror att ni vet vad jag menar. Personer som vågar visa sina styrkor men också sina svagheter. 

De tycker jag är vackra… och sexiga. Ja, faktiskt. Jag tycker inte att sexigheten sitter i en kropp. Nä, den sitter i något annat. Vad vet jag inte, kanske själen? 
Den som visar sig genom folk ögon? Eller, kanske det är så att man bara känner själen? Den går inte att se. Bara känna?


Okeeey, då. Nu ska jag inte försöka vara bättre än någon annan dödlig människa här på jorden. Det är väl klart att alla har sina sexideal och så. 

Fast jag menar… med handen på hjärtat… de personerna som du eller jag , bara ser som ”kroppar”, de vill man väl bara ha sex med en gång då? Och sen aldrig mer.

Nä, det är de där personerna som ”tänder” en med något annat. 


Vad vet jag faktiskt inte… men något annat är det ju. Om någon kunde förklara det för mig, så vore det ju bra. Men jag tror inte att någon kan det. För jag har inte svaret själv.

Calle Schulman, ni vet, bloggaren. Han sa att den där klyschan man säger att ”skönheten kommer inifrån”. Han menar att det är helt fel. Han skriver att det är precis tvärtom – fulhet kommer inifrån. 

En enligt alla idealsnygg tjej blir "råful", om hon är elak eller korkad eller fördumsfull. 
Han menar att hon blir en skräcködla. En padda. En fuling. Osexig så "in i helvete" (Schulmans ord.. inte mitt, jag svär aldrig = faktiskt sant;). 

Han säger att han nästan njuter av att se en snygg tjej bli så där äckligt "ful", när det blir uppenbart att hon har ett "fult inre".

Ja, jag kan faktiskt inte mer än hålla med farbror Schulman här. Nästan lika mycket som jag njuter av att se en ”ful” människa bli riktigt "vacker", när jag får se en glim av insidan. Älskar den känslan.

Summa av kardemumman av denna fundering ikväll blir: 

"Klä er hur ni vill och var hur snygga eller fula ni vill. Men visa ert inre och var gulliga, så får ni precis vem ni vill!".