Tjoflöjt, här var det kalas

räknare
besöksräknare

Kalas, kalas, oj vad många kalas det blivit den sista veckan. Snart dags och vila ut lite fast först ska jag jobba lördag och söndag 8-22 men sedan blir det lite ledigt. Men som någon sa:
"Att längta till framtiden, är att fly nuet" Lutar mig tillbaka i min soffa, alla ljusen är fortfarande tända. Diskmaskinen sköter disken. Gud vilken härlig uppfinning.

Sitter och njuter av mitt välstädade hem
Dricker mitt kvällsthe. Tänker på vilka härliga barn jag har. Kan inte riktigt förstå, faktiskt hur de har kunnat bli så bra människor. När jag var i deras ålder, var jag så mycket mer omogen. Fast så var jag väldigt ung när jag fick mina första små luar också. Därför, tycker jag att det är lite lustigt. När jag nu ser dem. Hur välartade, trevliga, unga små män de blivit. Så, något rätt måste jag ju ha gjort iallafall.

Jag och mina två stora pojkar, Philip o Felix
Ni som har barn, kommer ni ihåg när ni skulle få ert andra barn. Jag vet att jag tänkte, innan han kom ut ur min stora mage. Minns att jag oroade mig för att jag inte skulle kunna ge lika mycket kärlek till nästa barn som jag kände för den första. Men det kan man! Hur många barn man än får, egna, adopterade, lånade...

lille Malte
"Kärlek är tålmodig, kärlek är vänlig. Den är inte avundsjuk, den skryter inte, den är inte stolt.
Den är inte ohövlig eller självisk, den blir inte lätt upprörd. Och sist men inte minst, den bokför inte rätt eller fel. Gammal Dikt


Grattis Philip!