Från vårt paradis på jorlden till rymdens mystiska atmostfär

räknare
besöksräknare

Hej Hopp i Lingonskogen!
Här hemma har det varit fullt ös, må jag säga. Igår hade jag besök av de som jobbar på vår lilla fyrkantiga sak som vi i Sverige, och övriga länder också för den delen, verkar nyttja rätt mycket. Om ni mot all förmodan, inte skulle förstå vad jag menar med detta är det inte mycket mer jag kan säga. Det har inte kommit ut till allmänheten ännu och ska nog förbli en hemlis tills dess. Ni får ha tålamod till hösten. Så nog om det. 


En väldigt  hektiska  och intensiv dag, har jag haft iallafall. Fått nya trevliga vänner som jag fick hänga med.




Om ni missat senaste numret av tidningen "Se & Hör", tycker jag ni ska gå och köpa den. Där visar vi upp hur vi bor och bjöd läsarna på hur vi har det här hemma.


Just nu, sitter Malte och jag och kollar på planeterna i vårt solsystem. Då tycks det liv vi lever här nere på vår lilla jord, som rätt pluttigt. 


Vi åker genom universum... besöker, Neptunus, Saturnus den har tre ringar, Venus (som för övrig är min favoritplandet) och till sist kommer vårt skepp till Maltes favoritplanet, vilket är Uranus. För den är så blå och fin, tycker han.


Till rymdvisir använde vi ett halvt, genomskinligt påskägg. Folie blev rymddräkt



Så: "10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1... gooo"... nu är vi inte här på jorden längre, utan lång, långt bortom universums gränser.

Ett ta iallafall... tills maten är klar här hemma.