I`m stocked!!!

räknare
besöksräknare
Hej hopp, här sitter jag i min Ekdunge som vanligt. Har visst fastnat här på min semester.
Jag i min Ekdunge, tidigare i vår
Fast vad gör väl det när man kan ha roligt på plats? Inget. Igår hade vi besök av vänner, lekte hela dagen. Härligt. Sedan tränade jag och i dag har jag storstädat hela huset. Också härligt. Fast eftersom jag hängde ut alla sängkläderna och inte räknade med att det skulle regna vertikalt, är de just nu dygnblöta. Inte så härligt.
Jag som bär in tvätten mellan skurarna. Svensk sommar så det förslår

Önskar att jag hade lite mer av Kajsa Kavat inom mig. Du vet, hon som tog allt med en klackspark. "Det gör ingenting. Nu tar vi nya tag igen. Se så, in med sängkläderna i tvättmaskinen, sen tar vi itu med disken!".
Nu har jag inte det, trots att jag försöker. Sanna mina ord. Skulle försöka baka de där kakorna som Ernsth gjorde i tv. Tog fram receptet och satte igång. Hm... han hade skrivit hur mycket av ingredienserna som skulle va i, enbart i gram. Vem säger att man ska ha typ 170 gram mjöl? Det borde vara förbjudet. Det heter dl och liter, när man talar om sånt. Skärpning Ernst. Sådana fasoner vill vi inte veta av.
Okey, gullig det är han ju...
Hur som helst så förbryllade det mig så, det där med grammet hit och dit att jag "missade" att det skulle vara 120 gram skrädmjöl (det tog jag i) men även 170 gram vetemjöl. Tyckte väl att degen blev lite väl tunn.  Men skam den som ger sig. Kladdade till små runda kakor och "skjuts in i ugnen". Två minuter efter var det inte små runda kakor. Det hade flytit ut till en enda stor kaka på hela plåten! Suck!
Kaffe i det gröna, det smakar gott det
Bara att börja om. Tog nya tag, rullade upp ärmarna och gjorde ny deg. Äntligen, fick jag mina kakor.
Okey, det blev faktiskt goda kakor. Till och med så goda så de tog slut dagen efter jag bakat dem. Nä, nu skiter jag i att vara duktig som Kajsa K. Jag köper kakor istället. Och fortsätter att njuta av att bara titta på den urgulliga Ernst i tv-rutan. Mycket mer behändigt. Och trevligt.