Au Revoir till det gamla. Gott Nytt till Er Alla!

räknare
besöksräknare
Au Revoir till det gamla och välkomna det nya! Kan tänka mig att de flesta ska hålla på att festa men icke jag. Nä, här blir det jobb hela natten men det är lika bra det. Har aldrig varit mycket för det där med nyår. Fast just i år kom Malte på en ny tradition. Alla granens röda kulor byttes ut mot silver, nu står den där full med glitter och silverkulor. Rätt fint och kul idè. Malte svansar runt och är superduperglad över att han i år äntligen får fylla ett år till. 
"Som jag har väntat!", utbrister han och jag tänker i mitt stilla sinne att det visserligen inte var så länge sedan hans födelsedag var, i september men visst kommer ihåg hur glad man var över att bli ett år äldre när jag var barn..
Malte fastnade inte ens på kortet som han svansade runt och var lycklig över att han "snart" fyller år igen.
Konstigt det där att när du är liten vill du inget hellre än att bli stor och tvärtom! Vi kan vara duktiga för vår ålder också. Lille Malte är jätteduktig trots sin ringa ålder. Han lärde sig läsa redan som 3-åring och plöjer lätt igenom vilken dagstidning som helst. 

Nu säger jag väl bara då: 
"Ring ut det gamla och ring in det nya", eller hur det nu var. 
... där jag kommer att ligga i min jobbsäng och förundras över hur herrans mycket raketer de skjuter i stan, till skillnad från landet där jag bor. Fast en silvrig nyårsgran, det har jag iallafall som lyser fint i mörkret. Det är bra att ha små barn, de påminner en om att det är okey med nytt tänkande och inte vara rädd för att förändra.
Gott Nytt År!
 Det kanske är just det som nyårlöften handlar om? Mitt löfte är att inte ha några löften alls. Det tycker jag låter bra.
"Au Revoir" till en tidsepok och välkomna en annan. 
Happy new year gott nytt år ring in det nya böda nilla böda camping tv3 kanal5 wiwa viva nyårslöften julgran nyårsfirande fest klänning