Hemligheter på Karl-Oskars dagarna

räknare
besöksräknare

"Moa Andersson", heter vår Boa Constriktor! Jag hade ju tyckt att "Monthy Pyhton" hade varit mer passande. Malte kommentar
"Mehn mamma... det går ju faktiskt inte att döpa om någon som redan fått ett namn". Sedan var det slutpratat om den saken.
Igår var jag på "Karl-Oskarsdagen". Detta året jobbade jag och fick gå omkring och strosa med dem. Det var trevligt. 
Förra året var jag ledig och då åkte jag faktiskt till och med helikopter, det du! Malte fick upp mig i "Pariserhjulet" också. Han sa att han skulle bota min höjdskräck. Måste medge att det faktiskt gick rätt bra, det kan ni se på filmen ovan och när vi tittade på den tillsammans säger Malte:
"Ja, och det är därför vi har skaffar "Moa Andersson" förstår du mamma. Jag ska bota alla dina fobier!".
Vilken snäll unge jag har.
"Jo, tack det var snällt", fick jag fram och såg för mitt inre hur jag sitter i min soffa och "gosar" med "Moa Andersson" 4 meter lång i teve-soffan på kvällarna.
"Jo, för det är viktigt att vi tar ut henne från hennes bo och är med henne minst tre, fyra gånger i veckan", säger Malte och ler med hela ansiktet. Han fortsätter, lika lyckligt:
"... för annars blir hon inte tam och äter upp oss!".
Mmm.. det vill vi ju inte klart. 
"Fast... det är en sak att bota sin höjdskräck och en annan att riskera bli uppäten av en orm", tänker jag tyst för mig själv.
Ps. ska sanningen fram var jag egentligen lika rädd när jag satt i "Pariserhjulet" som innan jag klev på, skådespelartalangen sitter väl inövad vet du. Fast det är en hemlighet. Det där förbenade hjulet gick ju hur länge som helst. För varje gång vi äntligen närmade och marken saktade den ner men sen tog den fart igen och gick ett varv till... och ett till... och så höll det på. Skulle ha tagit mina åksjuketabletter, tror jag. 
Undra om det finns något att ta när jag inte sitter där och är superduperrädd för "Moa Andersson" när jag tvingas "gosa" med henne. Valium kanske... någon?
Skojjar såklart, i det här huset finns det som starkast Alvedon fast det hjälper nog föga. Kanske ska droga "Moa Andersson" själv? Det var en bra idé! Då ska jag bara börja styrketräna så jag kan dra ut en 50-kilos klump till orm då;)
Kram och ha en fortsatt bra "Karl-Oskar".