Mörkrets Härskare över toarullar och teve-spel .



räknare
besöksräknare
Igår var vi i "Bokhultet" och lekte. På våren är det underbart där och  helt ljusgrönt. När du tittar på bilderna tror du säkert att det är pålagt grönt, vilket det inte är.
time-flies-19-small
Ur "Time Flies (se ovan).
Nu är löven fallna och det är alla möjliga gula, orange färger. Det är kul med löv det är det jue. Det sägs att: 
"Du är inte vuxen om du inte har ditt barnasinne kvar".
I så fall är jag väldigt vuxen, för leka, det kan jag bara inte låta bli att göra. 
Det var folk som sprang förbi med sina hörlurar på och tanter som gick med sina stavar i full fart. Jag är inte riktigt funtad på det sättet. Får friskt luft ändå i form av att jag är ute och leker. Det blir kondition av det också, tro mig! Bara det att det är så roligt att jag inte märker det. Måste inte det vara det ulimata
Om du inte har barn i närheten får du väl ta och låna någon annans. Finns alltid något som har föräldrar som hellre vill sitta inne och dricka öl och spela teve-spel, sorgligt nog.

Inte för att det är något fel med teve-spel. Nä, det finns många som tränar både hjärnan och koordinationen men det skadar inte att ta sig ut i den gamla hederliga naturen lite då och då. Samt att ta av sig hörlurarna och lyssna på den! Det har en lugnande effekt. 

På tapeten här hemma har det varit mycket av "Harry Potter", "Jurassic park"  eller "Sagan om Ylvania". Det passade väldigt bra att leka just det där i den trolska skogen.
För ett tag sedan skulle barnen sända in "monster" till teven  i form av toarullar. Malte ville såklart prova, som säkert tusen andra barn. Försökte förvarna honom på det, där vi satt och pysslade med en utav "Svart-harerna" som de hette. 
Jag (lite försiktigt):
"Du vet... det är inte säkert att just du vinner, det är säkert många som sänt in". 
Malte (stolt som en fura):
"Men mamma då! Det är klart jag vinner, jag har ju svarat rätt!!".
Kan ju tillägga att han faktiskt har vunnit två gånger innan, i form av "Smålandspostens" barnkryss. Två stycken biobiljetter blev det, varav en varade i typ 20 minuter in i filmen. Då ville Malte gå hem för det var så läskigt ("Madagaskar 3").
Kvällen kom då programmet med "toarullsmonstrena" skulle vara med. Jag satt där lite orolig över hur han skulle ta det när hans inte var utvald av alla tusen insända.
Tro det eller ej men rätt var det var dök den upp där i rutan! Snacka om att han har tur den grabben. 
Monstret hette"Mörkrets härskare" och hans finess, enligt Malte var ordagrant:
Fjärde "monstret" från vänster är vårt verk:)

"Han kan kasta svärdet så det snurrar över någon och sedan hamna på marken så den spricker och går sönder".
Det ni! Det är inte ofta dagens serie-hjältar har såna krafter minsann. Inte ens de i teve-spelens värld ;)

Over nd out!