Tight Gap !

räknare
besöksräknare
Hej hopp och gör som du själv vill;)
Det verkar som vi ständigt fokuserar på "fel" saker. Hela den här samhällsmyten om att vi måste ha "perfekta " kroppar har ju blivit helt knasigt! 
Definiera ordet "perfekt" för mig? Vad är en "perfekt" kropp? Om du frågar en högstadielev så blir svaret enligt "Tora":
"En tjej ska ha timglaskropp, som modellerna för underklädes- och skönhetsföretaget Victoria´s Secret. Ha rakat kön, det har alla. Det ser man ju även om de har trosor, helst inte ha något kroppshår alls. Inte ens på armarna, och ett "tight gap" - en tydlig luftspalt mellan låren. Fina bröst och snygg rumpa." (Natur och Kultur förlag).
Jag har alltid haft en luftspalt mellan mina lår. Då får jag väl vara glad för det då. 
Men - har inte det här idealet gått lite för långt? 
Visst, det har alltid funnits olika ideal genom tiderna. Tänk Marilyn Monroe eller Birgitte Bardotte. Fast nu tycker jag snart att det är lika allvarligt som när den där modellen Twiggy som fanns på 60-talet. 

Hon gjorde så att många tjejer utvecklade anorexia och riktigt där är vi kanske inte men nästan. Jag vet tonårstjejer som opererar sina bröst bara för att likna orginalet de vill vara som. Att det bara finns mottagiingar som utför ingreppet är ju allarmerande, kan tycka! Tycker inte du?
Ändå skrattar jag faktiskt lite när jag läser en tidning till mitt eftermiddagskaffet här idag. De skriver att övervikt ÄR ingen sjukdom. Även om många tror det. Som Julia Skott så träffsäkert skriver:
"Sedan vore det kanske roligt att ringa till jobbet och säga att jag inte kan komma idag. För jag är tjock!" (KommunalArbetaren).
Ja, ungefär som när folk ringde in och var homosexuella en gång i tiden. När det fortfarande var sjukdomsklassat.
Nä, jag tänker då inte bry mig. Fast det kanske är enkelt för mig att säga... som alltid har haft "tight Gap". Haha, hade inte ens hört uttrycket förr, hade du? Alltid lär man sig något nytt varje dag.