Natten på hotellet...

Eftersom det inte är ofta med hotellvistelserna får jag väl stå ut i mitt egna vardagsrum dårå.

räknare
besöksräknare

Älskar sova en natt eller två på hotell! 
Där är som en helt annan värld. 
Får en känsla att ingenting där är på "riktigt" . Sängar med järnstänger och vackra vyer.
Verkligheten finns inte så länge jag är inom "murarna" på hotellet.
Kan sitta i foyajén i timmar och bara titta på folk! 
"Var kommer de ifrån, vart de är på väg?".
Pappor som desperat försöker hålla reda på mammor och barn som springer runt. Förälskade par som sitter och håller handen. 
Tittar djupt in i varandras ögon. 
"Undrar vad de ser, som bara de kan se?".
Vid dörren står en man i strikt, svart kostym. Han beställer taxi till dem som vill.
"Först därutanför kommer verkligheten i kapp!". 
Synd bara det inte är så ofta det blir övernattningar.Tror jag flyttar dit eller får jag väl anställa nån i svart kostym och hög hatt, ställer honom utanför min ytterdörr. 
Berättar mina dagdrömmar för Malte:
"... men mamma! Han hade fryst om han skulle stå där!", fast ändrade sig efter ett tag. Han verkade ha begrundat tanken lite. Insåg att det faktiskt hade varit lite trevligt med tillgång till en hjälpsam karl ändå:
"Fast han skulle ju ha en hatt som värmde honom!".
Jag höll med:
"Ja... också kunde han göra honnör, varje gång vi skulle till Ica eller nå´t!".