"Kanelbullen/kladdkakan, ja till och med Orgasmens dag!"

räknare
besöksräknare

Ta vara på varandra och "Happy Valentine"!
"Tja!", hör jag på andra sidan gatan!
Tittar förvånat upp och nickar, ser knappt vem det är där genom regnet.
Det var ingen jag kände, någon kille i övre tonåren.
Ler lite åt hans lilla uppsluppna min.
Då hör jag det igen, denna gången från en äldre herre:
"Goddagens lilla flicka!", säger han och ler i sitt fåriga, vackra ansikte.
Känner att jag sträcker lite på mig, blir gladare där i det piskande regnet.
De jag möter går omkring med näsorna pekande nedåt, pillrande med sina mobiler.
Det var faktiskt inte längesen  folk hälsade artigt genom att bocka och ta i hand.
Nuförtiden hör du bara ett "tja"... om vi hälsar överhuvudtaget vill säga! 
Tiderna ändras och nu nästan letar efter saker vi kan glädjas åt, som detta fenomen med att alla dagar ska "firas"! 
Det finns "kanelbullens/kladdkakans" ja, till och med "Orgamens dag"!
Den gamle jag nyss hälsade på verkade ensam men glad, likaså den yngre killen.
Alla behöver inte ha en kärendes
där hemma för att fira denna dag.
Tänker att alla behöver inte ha någon kärandes därhemma för att fira denna dag.
... och just därför är den faktiskt värd att firas!.
Höjer blicken, denna gången är det jag som ler mot personen jag möter.
Det råkar vara en liten flicka som håller sin pappa i handen, han nästan sliter med henne på väg i vardagen.
Hon ser mig, ler tillbaks med hela ansiktet och hejjar glatt.
"Det krävs så lite för att förändra en annan människas dag!".