Sju sorters blommor under kudden. Glad Midsommar till Dig!

räknare
besöksräknare

"Midsommar!", vad säger det ordet dig?

För mig är det en ljus tid... även om den svenska sommaren bjuder på en hel del regn.
Glada barn och lek i ladan, hör ju till.

Midsommar är glada barn, dans och lek.
Tänker också på all blomsterprakt som stundar bakom hörnet.

Det är så jag ser på just denna högtid.
När jag inte snorvlar, nyser och snyter mig!
Denna allergi alltså, blir trött och uttorkad.

Ändå kan jag inte låta bli att njuta just nu och sätter alla blommor i håret.
Trotsar allergin, lägger sju sorters blomsterprakt under kudden och drömmer fiina drömmar.

"Varför gjorde vi inte just denna dag till vår nationaldag?"

Säg den som inte firar Midsommar?
Inte vet jag många som låter den gå förbi utan att äta en bit sill.
Ta en nubbe eller två.

Det är i alla fall en fin inledning på sommaren.
Glad Midsommar på Dig!
Jordgubbstårtan är ett "måste" på just denna dag, eller hur?