Åhh, vad sköönt!

räknare
besöksräknare
Tänk så glad man kan bli när någon pillar en i håret. Eller så är det för att jag blev så fin!
Vilket härligt gäng jag råkade hamna i. Bara idel glada miner här.
"Åhh, vad sköönt!", tänker jag där jag sitter i frisörstolen.
Det är de bästaste av de bästa som fixar och donar med mitt hår.
Jaquleine och Saras händer känns som små fjärilsvingar på mitt huvud.
Att det kan vara så skönt när någon pillar en i håret!
Stolt över att ha de bästa vännerna som kan fixa håret.
Jag har aldrig varit snyggast i klassen eller gänget.
Det fanns alltid tjejer som kunde ha på sig jeans och ribbat linne och ändå se ut som en modell.
Jag var en sån där som bara slängde upp håret i en hästsvans utan spegel, kam eller spänne.

Nu känner jag mig i alla fall som i centrum, när Sara och Jaqueline gör mig fin.
Vi småsnackar och fnittrar så som tjejer gör, när vi plötsligt abrupt blir avbruten av nåt.
Utanför dörren hörs ett dunkande och skratt som nog skulle höras en mil bort.
Det är mina duktiga frisörers kompisar som dräller in, en efter en.

Jag kan inte se dom, för nu måste jag sitta med huvudet nedåt för att de ska komma åt.
"Hej, hej!", hälsar jag utan att få ögonkontakt fast det gör inget.
För med deras underbara naturlighet känns det som om vi känt varandra i länge.

Det blir mycket skratt och stoj och när jag äntligen kan titta upp igen ser jag alla glada miner.
"Vilket härligt gäng jag hamnade i!", säger jag och vips är jag färdig.
Redan?, tänker jag
Det känns som  jag suttit där typ bara en halvtimme.
"Du har varit här i tre timmar nu!", säger Jaqulin och vi skrattar.

Ja... så är det när man njuter och har roligt.

TACK söta kompisarna Jaqueline och Sara (+ "bihanget" som kom tutande i bilen + killen mé såklart;)
Ps. ni får gärna komma på kaffe när ni vill och vet ni vad? Jag åkte direkt till Willys och köpte de där "Ballerina kladdkakorna" efteråt. Det är sant, halva paketet är uppätet redan.