... ojdå... vad kom DEN ifrån, vet inte ens vad det är.... ;)

räknare
besöksräknare
Än får jag hålla fingrarna i styr och inte börja pynta!
"Jag erkänner! Jag är en Juloholic!".

Finns det något som heter det? 
Vet att det fortfarande bara är november.
Har lovat de övriga familjemedlemmarna att inte börja pynta än.
Det är bara ett krux.... det är förgjordat lååångt dit.... typ 10 da´r el nå´t.

Kryper i smyg upp på vinden och plockar stånkandes ned lådor med julpynt.
Försöker sen desperat gömma, på alla möjliga och omöjliga ställen.

Det ligger tomtar under sängarna och änglarna gömmer jag i lampskärmarna.
Juleljusen har jag ställt lite sporadiskt bakom gardinerna.

Allt bara för att snabbt som attans kunna plocka fram det till 1 dec.

Eftersom jag gömmer tomtar överallt och är jag livrädd att någon ska stå och vifta med den.
Triumferande över att ha hittat mina gömställen.

Då ska jag säga:

"Ojdå... vad kom DEN ifrån? Vet inte ens vad det är!".