Farmen Pernilla - Det är viktigt att skilja på sak och person


Igår grät jag i tv-rutan för första gången. Det prövar verkligen ens tålamod, uthållighet och självbehärskning att medverka i sådana äventyr som Farmen är. Många gånger grät jag mig själv till sömns, varför berättar jag om senare...

Lite kul är det dock hur media lägger upp stoff som detta. Expressen skriver att jag "bröt ihop" under sändning. Tja... det kan jag väl säga att det är en sanning med modifikation. Visst var jag jätteledsen men att jag skulle ha brutit ihop är nog lite att ta i. Däremot kan jag hålla med om att det var jättesvårt att stå ut många gånger och ja, jag fick en del stöd av produktionsledningen när det kändes som värst men också av mina Farmar-kompisar. Vi håller ihop och stöttar varandra, samtidigt som det nu börjar bli grupperingar och konflikterna hägrar överallt.

Jag tyckte det var svårt att behöva välja sida bland de grupperingar som uppstått nu på Farmen. En del tycker att jag är feg som inte går in i konflikt men från min sida handlar det om ett strategiskt val i nuläget. Jag kan tycka mycket bra om en deltagare även om jag inte sympatiserar med dennes åsikt. Det är viktigt att skilja på sak och person. Hur långt detta förhållningssätt tar mig i tävlingen blir spännande att se.

Kram n

                              
Paolo Roberto visar sina farmare hur man gör världens godaste pizza.