Status Quo - WTF!

räknare
besöksräknare

Hej!
Lite Status quo kanske? Har du sol där du är? Jag har inte det för tillfället men var lugn, har beställt det lagom till typ vecka 29 när min semester börjar. Hoppas vädergudarna håller vad de lovat, det är lite si och så med den saken.
Nu är den sköna sommar´n här, med lust och fägring stor.
Hur som helst, vad har jag haft för mig? Tja, midsommaren tillbringade jag med fyra andra familjer och deras tillhörande barn. Det var precis som en midsommar ska vara, lite regn och lite sol. 
Midsommarflickor (och pojkar) på grönbete. Men vad är det Malte dricker egentligen. Ser starkt ut;)
Emellan skurarna passade vi på att både klä och dansa runt midsommarstången, som för övrigt måste ha varit Sveriges finaste. Ja, den blev så fin att jag nästan funderat på att sadla om och börja göra sådana för att sälja på marknaderna dagarna innan dagen D så att säga. Ungefär som att sälja julgranar, eller jordgubbar när det är säsong för det. Skojjar så klart, så lätt ger jag inte upp mina kära jobbarkompisar. Nä, de får nog dras med mig ett tag till. Även om jag på senaste tiden har haft lite uppdrag som föreläsare. Oj, vad roligt det är! Där var det faktiskt så jag tänkte att: 
"Jamen... det är ju det här jag är ämnad att göra!". Har du fått den känslan någon gång? Du vet, när du plötsligt inser att du faktiskt älskar det du gör just nu och känner att där sviker inte ens självförtroende. Inte när du föreläser om något du känner att du behärskar i alla fall.
Så har vi ju musiken då. Där känner jag likadant. Men oj, vad jag blev skrytig nu då? Hallå, får man verkligen göra det i detta vårt avlånga land? Nä, egentligen inte men jag gör det ändå.
Oj... glömde nästan att berätta det allra roligaste av det som hänt. Ja, förutom att vi fått kattungar då... Malte sa en morgon:
"Mamma! Venus BAJSAR i soffan!"
"WTF!!!", tänkte jag och ut kom de allra sötaste små kattungar.
En av de tu tillskotten i familjen: Doris!
Två stycken och Venus är en så stolt och duktig moder, måste jag medge. Det trodde jag inte om henne. Hon är ju bara ett år och för utom att hon "ammade" mig i armvecken (vilket hon har slutat med sen hon fick ungar), så är hon en väldigt lekfull och snäll liten katt. "Liten" är verkligen namnet, det syntes inte ett dugg på henne att hon väntade ungar. Det dolde hon bra.
Jo (det var en lång parentes ovan... mycket likt mig), jag måste bara berätta vad som hände igår. Jag var och fick håret gjort av världens härligaste tjejer. Sällan har jag känt mig så ompysslad som då. Det tog sina dryga fyra timmar men under dessa gick vi igenom typ allt man behöver veta om varandra för att lära känna varann. Eller... det kanske bara var jag som babblade på som vanligt men faktum är att ompysslade, det blir vi inte så ofta. I alla fall inte jag. Inte på det sättet. Det är världens bästa medicin, kan jag tala om. Bättre än att gå till psykologen flera gånger om. TACK flickor, om ni läser detta. Jag är så fin i håret så nu har jag nog vuxit typ två centimeter bara av att jag känner mig snygg. Det gör så mycket för självkänslan att känna sig fin, det har jag förstått nu. Jag tänker låta mig bli ompysslad av er flera gånger, var så säker.
Ja... det var en summering av vad jag har haft för mig dårå. Du då? Haft en bra midsommar och så? Vädret (vilket vi svenskar är de enda som pratar om så mycket)? För övrigt kan jag berätta att anledningen till att jag inte varit så aktiv av vare sig fejjan eller andra mediala medier kan också ha att göra med:
1. Min dropbox har slutat fungera. Philip - kom hem och hjälp din mamma ögona böj!
2. Min käre sambo och Malte slåss om att få använda min (med understrykning på MIN) laptop. Jag fattar inte, det var likadant när de stora pojkarna bodde hemma. Hur många datorer vi än har i huset så är det alltid just min som är upptagen. Hur kommer sig det?
3. Det har varit examenstider
Världens finaste tårta fick han, min "lille" Felix. Eller hur?
Oj, vad STORT det har blivit! Inte minns jag att det var så när jag gick ut? Fast när jag sa det till min kära mor, påminde hon mig om att jag faktiskt var en tråkig tonåring som inte ville göra någonting, typ. Det är så sant som det är sagt, inte visste jag då att jag skulle ångra mig nu. Tänk vad roligt det hade varit om jag rest runt lite i världen. Sett lite annat, än bara gamla Svedala. Fast det kanske inte är försent än? 
Jaja, nu ska jag ut och måla färdigt mina utemöbler, så hej och tjingeling på ett tag. Lovar att försöka bättra mig på att uppdatera min blogg lite mer. Om jag nu kan få låna min egen dator lite då och då, vill säga ;)
God fortsättning på sommaren dårå;)