Kolla bara näshåren!

räknare
besöksräknare


Usch och fy, vad det känns tungt vissa dagar. Idag var en sån dag. Inte för att det var något särskilt. Bara varit en sådan dag, helt enkelt. 
Likadant var det med vädret. Snö, regn, sol, värme också lite snö igen. Jag hann inte med i alla skiftningar.


Var på kurs och hade klätt mig alldeles för kallt. Fick gå med halsduk och jacka tätt om mig. Väl inne i lokalen, verkade det vara något fel på fläktsystemet, där vart det jättevarmt och kvavt. Stolarna var hårda, så jag fick träsmak i baken. Också fick jag magont...


När Malte kom hem hade det inhandlats ett roligt papphus. Det var riktigt häftigt. Fanns en liten skrift i med info om huset. "Det viktorianska huset", från 1800-talet. Det lektes med innan det var dags för saga till kvällen.


Tur jag har barn att leka med. 
En rätt vanlig dag alltså. Inget att skryta med... men ändå. 


Ps. endel sagoböcker blir man ju även som vuxen rädd för. Huh, vilka hemska historier... 


Kolla bara på näshåren!
... bättre då att leka med det hopvikbara papphuset, från en svunnen tid.