"Egot har talat!"

räknare
besöksräknare
Jag fattar verkligen inte hur mina barn har blivit så bra! Stolt mamma har talat!
"Egot har talat!", tänker jag men säger inget.
Sitter tyst och lyssnar, de säger stolt att de medvetet valt att vänta med barn.
Jag är verkligen den som respekterar andras val fast jag ser en "fara" med att vänta.
Den "personliga utvecklingen" verkar vara det enda som gäller just nu.
Alla vill vara fria, självständiga och framgångsrika.
"Undra om det verkligen ska vara så?", säger jag plötsligt högt.
Blir  förvånad själv över att jag sa det.
"Vad menar du?", säger han och ser nästan bestört ut.
Försöker förklara hur jag menar.
De säger att de inte har varken tid eller ork, inte ens på fritiden.
"Fast det beror väl på hur man ser på barn?", försöker jag med.
Han säger att det är bättre för barn att vara välkomna.
"Precis!", tänker jag tyst, det var exakt så jag menade men han förstod mig inte.
Hur du ser på barn verkar vara helt olika, förstår jag med ens.
"Barn - en belastning eller rikedom!".
Kanske det ändras från och med att man får det, vad vet jag? 
Det känns som jag har haft det hela mitt liv.
Barn alltså...