Gjort "självmål"... igen!

räknare
besöksräknare
Tänker på hur vi människor springer omkring.
"Ja, som yra höns!".
Ligger i min soffa och bara njuter av att få vara.
Barnen spelar teve-spel, "Sky-landers".
Kan nästan se en likhet mellan de där monstrena och oss arma små människor.
Vi går förbi varandra, utan att se ibland.
Alla famlar runt i mörkret, 
nu när snön lyser med sin frånvaro.
... Och vart tog snön vägen?

Också jag har dagar, precis som alla andra.
Fast när jag förlorar i stolthet,
när jag känner jag gjort "självmål",
får du mig att förstå att jag vunnit en vän.
Den förmågan måste väl ändå vara sällsynt?
Inte vet jag, det enda jag vet säkert är att:
"för mig är du det vackraste som finns!".
... och jag nöjer mig med att "vila" i det.
Oavsett om vi famlar, springer eller spelar "Sky-Landers" med barnen.
Så länge som vi har varandra,
är det rätt okey ändå.