En elefant tutar mig i örona om natten!!!

Passade ju faktiskt
räknare
besöksräknare
Idag har vi bara haft en slö och härlig dag. Visst, jag har damsugit och skurat golvet men det är ju sådant jag gör typ hela tiden så det räknas inte.
Mitt bland den rena tvätten, råkade vi börja måla
Jag bytte plats på lite tavlor hit och dit. Det är viktigt att byta och möblera om lite då och då. Känns som man blir lite gladare av att förnya sig. Inte sant? Plötsligt blev det för mycket tavlor så jag satte en på toan sålänge. Fast upptäckte att den passade där den bara står där på golvet. Så den fick stå kvar och så var det med det. Tavlor mår nog också bra av lite omplacering.
Råkade hitta en pensel och genast gick jag igång på detta. Måla är hiskeligt roligt! Tyckte Malte med.  När jag läser detta ser jag att vi faktiskt fått en hel del gjort, ändå... Den första meningen i detta inlägg, om att vi haft en slö men härlig dag, stämmer inte riktigt. Slö - nej, härlig - ja!
Varenda natt sover vi nu ute på balkongen, Malte och jag. Det är sommarlov det. Härligt att ligga där och titta på stjärnorna eller lyssna på regnet när det smattrar så skönt mot taket. Tända ljus som lyser upp mitt i allt det svarta och tysta.  Frisk luft hela natten. Mysigt...Micke är glad också, för då slipper han höra mig snarka, vilket jag tydligen gör. Jag slipper också lyssna på hans syrgasmask eller vad det nu är han uppmonterar på hela huvudet, för att HAN snarkar något förfärligt. Han ser inte riktigt klok ut, där han ligger med en massa slangar som piper, tjuter och har sig. Det är nästan värre ljud än när han snarkar. Vet inte riktigt vilket jag föredrar. Så, jag sover hellre på balkongen. Han liknar lite en elefant, faktiskt. För det är en slang som går från hans näsan. Måste ta ett kort så ni får se, det är svårt att förklara med ord.
Två "Karlsson på taket-filurer"
Om jag råkar vakna mitt i natten och ser denna elefant ligga bredvid mig och tuta, det är lite av en chockartad upplevelse, kan jag medge.
Vi slår två flugor med en smäll här, kan man säga. Nej, förresten tre flugor. För Malte är jätteglad över vårt nya hem på balkongen. Nuförtiden vill han gå och lägga sig. Att det sedan inte alltid är stjärnklart ute, där vi ligger, vilket Malte tycker vore det optimala, det gör inget. Är det nu en sommar med mycket regn, får jag helt enkelt ta och göra så mycket av det som möjligt.
Så där har nu Malte och jag flyttat ut på nätterna. Han ligger där och tittar mig i ögonen och säger: "Du mamma. Nu kan vi säga att vi är två Karlsson på taket-filurer!".
Det är sant som det är sagt, "dåligt väder ser alltid mycket värre ut genom ett fönster".
Nattinatt, vänner