"Yksi, krokodilus minä ollen ö tyttö!"

räknare
besöksräknare
Lägg till bildtext
Idag har vi varit på barnkalas, Malte och jag. Det var kul och vi cyklade dit. Eller rättare sagt, Malte cyklade och jag sprang efter. Hårt hållande i den där pinnen som vi satt dit för att han ska kunna hålla balansen. Oj, vad tungt det var. Malte ropade förtjust: "Spring fortare mamma, spring fortare!"
Lätt för han att säga ja! Blev så svettig att det lackade om det. Kanske inte är det första man vill visa alla som var med på kalaset. En svettig mamma och en glad pojke, det var vad som anlände dit.
Tittut!
Kalaset var hos våra trevliga grannar som tillika är de som har kattmamman som fått ungar. Vi ska köpa en för nån krona.
Micke vill att vi ska välja en randigt och jag vill ha den grå. För den är så gosig och söt.
Vi får se om vi kan komma överrens. Annars kommer vi väl hem med två små vilda saker, till Stures förvåning. Stackarn, tänk att han ska få bli pappa såhär på gamla dar. Han får nog att stå i, vår lilla "skogens konung".
Eftersom jag jobbade igår så delegerade jag ut till Micke att köpa present. Vilket han såklart glömde, så det blev till att rota fram något ur mitt lilla "lager" av saker jag inhandlat just för sånahär situationer. Det gäller att vara förberedd på allt.
Presenterna fick bli två böcker och det var precis vad hon som fyllde år fick förra gången också. Men det lilla födelsedagsbarnets mamma skrattade gott och sa att det gjorde ingenting. "Denna gången så var ju böckerna till och med på svenska!" 
Presentöppning. Det går snabbt det
Jo, ni förstår jag inhandlade ett gäng med böcker på Ikea som jag hittade där på "fynd" för ett tag sedan. Jag kollade inte så noga och som ni förstår så var de ju inte på svenska. Nä... de var på finska! Fast mamman tillade snällt att de läste boken  iallafall  . Stackarn, hon fick väl hitta på vad den handlade om. Fast de kanske plöjde igenom den bokstav för bokstav... "yksi, krokodilus minä ollen ö tyttö!"
Ja, vad ska jag säga mer om vad som hänt sedan sista inlägget här i min lilla blogg? Nä, just ingenting egentligen. Utom att jag jobbat som besatt, typ varje dag så nu är jag välförtjänt av en semester. Börjar den faktiskt idag så det är nu som solen ska komma, kan jag meddela er, för det har jag beställt. Bra väder alltså. Micke har varannan vecka ledigt så Malte och jag får roa oss bäst vi vill, de veckorna han inte är hemma. Då ska vi lyssna på Astrid Lindrens alla sagor, påta i trädgården och göra sånt lyx som att bara gå omkring och strosa runt. Oj, vad det ska bli skönt.
Här bjuder jag på en liten snutt av kalaset. Kolla bara vilka kreationer till tårta min granne gör!
Kram på er alla därute i etern.