Flickan med guldbyxorna

räknare
besöksräknare
Det är dags att koppla av när du känner att du har minst tid för det. Ja, så är det för mig i alla fall. Min strävan efter att utnyttja tiden maximalt, gör att jag har svårt för att slappna av. Idag har jag typ sovit, sovit och sedan sovit lite till. Huh, nästan skäms för att erkänna det. Fast det kanske var min kropp som sa till mig att vila alla tankar efter att ha jobbat ihärdigt 20 timmar i sträck. I morgon är det bara att ta nya tag och rulla upp ärmarna igen. Har tagit på mig lite mer uppdrag, men å andra sidan tycker jag det bara är kul. Frågan är bara vad som är "nyttig" stress och vad som är farlig?
Jag föredrar att fokusera på det positiva och visst hade det varit liite lättare om man nu råkade få ett par såna där "guldbyxor" fulla med tior, som den där pojken fick i tv-serien som gick när jag var liten. Oj, då hade jag minsann inte alls haft det svårt för att fokusera på det positiva. Nä, då hade jag köpt mig lycklig... om det nu går.
Läste statistik över vilka som var  minst utbrända av rökare och ickerökare. Något udda jämförelse. Nå, vilka tror du då?
Rökarna! Fast om du tänker efter är det nog inte så konstigt. Har du någon gång stött på en rökare som säger att "nä, jag tror jag tar och hoppar över ciggen. Tar 20 stycken på raken sen när jag kommer hem ikväll istället!"
Tror inte det. Kan det vara så att rökpausena blir av, för att rökare vet vad de vill använda pauserna till? Nämligen att verkligen slappna av och njuta av den där ciggen?
Vi andra borde inte klaga så mycket på alla de där som "råkat" få den fula ovanan att bli beroende av denna giftpinne. Vi borde istället lära oss av dem. Inte genom att börja röka, det vore något korkat kanske men att ta lite minipauser på samma sätt.
Ta en kopp varje gång din rökande kompis tar en cigg och verkligen njut av den. Kaffet alltså, inte ciggen. Eller varför inte bara gå och njuta av den friska luften. Eller av regnet, solskenet, barnen som leker. Eller som jag idag då... sängen.
Mitt skinande rena badrum
Fast det är inte riktigt sant att jag bara sovit... Hunnit fredagsstäda har jag också. Så nu skiner mitt badrum och jag tänker ha lite spa där ikväll, så det så! Nu är det fredagsmys..