Oj, vad hände?

räknare
besöksräknare
Oj, vad hände?!
Tänk, för inte så länge sedan fanns bara två tv-kanaler, tre radiostationer och typ ett barnprogram. Det fick inte visas några hemskheter innan klockan sju på kvällen, för att skona oss små. Barnprogrammet började klockan halv sju, "Drutten och Gena"efter det fick jag hoppa i säng. Ibland kunde man sända in sina teckningar och få dem uppvisade i rutan. Jag tror jag sände in ett tjugotal, ändå tog aldrig Drutten upp just min! Vilket sätt va? Fast jag slutade ändå inte hoppas. Frågor kunde man också sända. Drutten frågade då Gena, på sin sendragna pip-röst: "Du Geena!". Eller var det tvärtom, minns inte riktigt?
Någon som minns?
Idag är det aldrig släckt i tv-rutan. De där stillbilderna som fanns innan något program skulle börja, de är nog inte många.
"Du, Drutteeen"
En annan stor skillnad mellan när jag växte upp och idag är att då fanns inte datorerna. Det är nästan svårt att tänka sig att det faktiskt var så. Hur i hela fridens namn skötte våra föräldrar sina arbeten utan dessa? Jo, med papper och penna, skrivmaskiner, fasta telefoner, böcker, pärmar, miniräknare, vanlig postgång och med personliga möten. Just nu sitter jag med min laptop i knäet i min soffa. Vi har ett antal till datorer i huset och ändå känns det som vi har för få. Vad var det som hände egentligen? Får skriva in till "Drutten" och fråga. Kanske det inte är försent att få med en teckning eller två. Den enda skillnaden nu från då blir att jag sänder den via nätet och inte med snigel-posten.