Skolstart med lådbilsrally

räknare
besöksräknare


Sitter nu i soffan efter en välbehövd dusch och tro det eller ej men just nu har jag en liten helikopter som snurrar runt mig. Lite då och då kraschar den i mitt huvud, på mitt vinglas eller om jag har otur, mitt på näsan. 
Nä, det är inte Malte som leker, han sover sött efter vår första dag på Uråsa skola. Det är Micke som köpte en leksakshelikopter i affären medan jag själv sprang runt som en skållad råtta efter diverse "viktiga" ting som Malte måste ha på sin nya dagisplats. Det var stövlar, regnställ och ryggsäck osv.
Micke kom glatt ut från leksaksaffären med "sitt" nya inköp: "Till Malte!", sa han eftersom han måste ha sett min frågande blick. Jovisst, tänkte jag medan jag rotade igenom alla smörgåsboxar med tillhörande termosar i spindelmannen-serien.
Nu sitter jag här, dödstrött efter alla nya intryck och imorgon bär det av igen. Undrar just bara hur Maltes mamma ska orka med det här med att börja skolan. Som jag sa på fejjan så verkar det som om barnen tar det lättare och tur är väl det. Ont i fötterna har jag också eftersom jag envisades med att strutsa omkring på skolgården i högklackat - hur tänkte jag där? Jag menar, ligger nu skolan mitt ute i skogen med nästan bara föräldrar som mockar och rider hästar dagarna i ända kanske inte mina högklackar passade in just där. Men, men vill man vara fin får man lida pin, som de säger.
Snart kommer jag att stänga mina blå och säkerligen drömma om att jag namnar både Malte, mina och Mickes kalsonger.
...om jag inte vaknar av att få en leksakshelikopter i huvudet!
Fast jag ska inte klaga. Som du ser på filmen har jag också barnasinnet kvar.