Efter Barbro-kvällen i mitt växthus med BARA flickorna:)

räknare
besöksräknare
Jaha, så har man haft sommarens sedvanliga "Barbro-kväll" i mitt kära växthus. Där sitter vi i ett prunkande hav av rosa, röda, blå och gröna blommor hela natten och skrattar och bara är.
Vad "Barbro" är? Det är ett spel för kvinnor, av kvinnor, om kvinnor. Massor av roliga frågor som gör att medspelarna lär känna varandra på ett HELT annat plan än vad man garanterat gjorde innan. Kan varmt rekommendera spelet. Fast... bara om man är förberedd på att det kan komma både pinsamma och roliga uppdrag/frågor som du måste svara på. Vilket vi såklart gör. Det slutar alltid med att man blir något av följande: Bullmamma, viktig-Petter, Ninja-drake, Karriärskvinna eller Bimbo-Babe. Gissa vad jag alltid blir? Just det... hrmpf;)
Men visst är det roligt med gäng som håller i sig? De där mammagrupperna som man blir tilldelad att vara i av barnmorskan brukar ha en tendens att ebba ut, har jag för mig. Det är ju inte säkert att det "klickar" med de andra. Kanske det är just för att vi i vår mammagrupp är så olika som vi har så roligt. En bidragande orsak är också att vi är så ärliga och det kan man nog bara vara om man känner förtroende för varandra.
Det ekade skratt i ekdungen i natt, vill jag lova. Vid dessa träffar råder totalt mansförbud. Vårt kodord lyder: "What says in the växthus, stays in the växthus!". Ja, lille Malte var dock med till och från så länge han orkade. Han tyckte det var trevligt att se oss mammor slappna av och släppa loss alla skratten. Nyfiken sprang han ut och in innan han och pappa tittade på Mr. Bean långfilen.
Finns ingen pizziera i skogen. Tacka gud för halvfabrikat!
Idag går allt på halvfart, med tanke på att det blev en hel del förtäring igår. Dagen efter blir jag alltid så melankolisk och supersugen på pizza!