"Om ni killar bara visste..."

räknare
besöksräknare

Minns i sexan, när vi skulle ha sexualundervisning. Alla tjejerna i klassen hade mens och stora tuttar. Inte jag! Var platt som en pannkaka. Mamma hade visserligen lagt en binda i min rygga, utifall att. Den skämdes jag för och var livrädd varje gång jag skulle ta upp en bok eller penna, att den skulle råka poppa upp så att alla skulle se den där förbenade bindan. Kunde nästan drömma mardrömmar om det på natten.
Killarna i klassen var otroligt långt efter oss flickor i utvecklingen. De hade läderlappen som idol och lekte med radiostyrda bilar! Ja, ni fattar. Medan tjejerna hade jättetuttar och stringtrosor. Alla utom jag då! Bh var inte att tala om för mig, det fanns inte så små.
Nu är jag vuxen och tro mig, har HAR stött på en och annan kille (eller... ärligt bara EN;) som har lärt mig mer om min kropp än vad jag självnågonsin vetat.
Varför? Ja, en anledning är att jag inte fann honom förrän rätt sent i livet. En annan kan vara att jag inte varit mogen för att ta emot hjälp. En annan kan vara för att när det var sexualundervisningen i skolan, då var jag fortfarande bara ett barn. Precis som killarna i klassen. Kommer ihåg att jag tyckte det var ur-skämmigt, bara de pussades på tv. Då satt jag med kudden för ansiktet och tyckte att det där med att "slaska mule", det kunde de väl ha beskonat oss tittare ifrån. 
När fröken Maritha tog fram en kondom i klassen som vi alla skulle känna på vet jag att jag tänkte: 
"Huh! Fy, så äcklig!". 
När jag satt där vid skolbänken med den där hala, läskiga kondomen, ville jag bara hem och leka med min Cindy-docka, som dessutom saknade kön över huvudtaget (vilket man kan ifrågasätta). Vi fick till och med varsin kondom hem. Den lekte Ulrika och jag ko-spenar med genom att fylla dem med vatten och göra ett litet hål längst fram. Sen "mjölkade" vi dem i handfatet. 
Min värsta mardröm gick i uppfyllelse där i klassrummet. 
Det var då det hände! Tony, en kille i klassen råkade hitta min binda och kastade den till de andra killarna som fnissade och gjorde sig roliga på min bekostnad. Gud, vad jag skämdes. Med gråt i halsen gick jag hem med tunga steg och min tomma rygga och tänkte, att det där med sex... det verkar vara läskiga saker. Det kommer jag aldrig att ägna mig åt så länge jag lever!
Som tur var, blev det inte så... tur det finns folk som förstår bättre än vad jag själv ibland gör. Eller som Nitche sa (tror det var han):
"Om vi förstår att vi inte förstår varandra, skulle vi ha lättare att förstå!"