Aldrig hade du väl trott detta om oss?

räknare
besöksräknare


Utmaningen för mig igår var att mata "Moa Andersson"

Det gick bra, jag vågade titta hela tiden. Men fy, det ser faktiskt rätt läbbigt ut! Samtidigt sprang lilla kattungen "Doris" runt och lekte som vanligt, hon är så söt och mycket gosigare. Fast om man tänker efter är faktiskt ormarna mer "humana" vid sitt byte än vad katter är. Hur i hela fridens namn menar hon då, kanske du tänker. Jo det är faktiskt san. Katter är rätt grymma så som de leker med sin mat innan de dödar det. 
"Moa Andersson" högg till och sedan kramade hon råttan tills hon verkligen inte kände något liv i den lilla krabaten. Då var det dags att äta. Visst, det ser lite otäckt ut men alla är vi olika.
Jaja, det var väl det enda som hänt idag då. Vilket oerhört spännande liv jag har.
MEN... ikväll ska jag hå den årligt tjejfesten i mitt växthus. 
Det är roligt. Vi är ett gäng tjejer som brukar träffas och fika medan barnen leker. En gång om året ser vi till att alla eventuella pappor och barn får någon sorts vakt eller så skjutsar vi iväg dem på något. Det gäller att vara smart ju;) I år är det "Pappa-camping" som står på schema, då blir vi alldeles allena med bara kossorna utanför hagen. Ja, kanske en och annan älg också.
festar vi loss ordentligt, leker tjejlekar och dricker vin. Det är jag som bestämmer temat på festerna och i år fick det bli "Franskt"
Dagens meny återkommer jag till i nästa blogginlägg, även kanske bilder om de inte blir föör vågade, vilket de brukar bli, haha.
Ja, vi brukar skratta så högt så älgarna sätter i halsen utanför. Vi ser eller hör ingenting för vi har fyllt hela växthuset med värmeljus. Där sitter vi och myser allt vad vi kan. Eller "myser" är kanske fel ord... ja, jag vet faktiskt inte vad jag ska kalla det vi gör? Leker, äter gott, diggar till musik och allt som oftast blir vi på lyset
Men återigen, varför inte? Är det någon gång vi får slappna av och inte bara vara duktiga mammor är det väl när vi är ensamma?
En varning dock: om du hade tänkt installera dig bland älgarna utanför för att få höra lite smaskiga hemligheter, då säger jag bara att gör det inte! Jag lovar... du skulle bli chockad! "Aldrig hade du väl trott detta om oss?" Vi annars duktiga och beskedliga mammor till vardags.
kram n