Monster Boas!! Boa Constriktor, det var vad som mötte mig!

räknare
besöksräknare


Boa Contriktor! Det var vad som flyttat in till mig upptäckte jag när jag kom hem sent igår kväll efter jobbet. Kolla in i filmen - hon högg mig!!! Och sambon sa att hon "bara gäspade"! Det var ju en bra början på en relation...
Döm om min förvåning när jag fick veta att denna "lilla" orm blir ca 3-4 meter lång, har en omkrets på ca 13 cm runt kroppen och väger mer än mig! Den blir dessutom upp till en sisådär 35 år. 

Var i hela fridens namn passar en sån in i min Shabby Chick-inredning??? Sambon sa att vi kunde bygga om teverummet eller barnkammaren till ett terrarium.
Jaha... om inte denna orm kommer att bota min ormskräck så vet jag inte vad. Hoppas att folk vågar komma hem och hälsa på mig nu dårå, när det kommit ett sådant här tillskott? Det gör de nog inte om de får veta att den förra ormen vi hade rymde och ringlade runt i väggar och tak i några månader! Fatta att jag inte ens vågade sätta mig i en soffa eller ännu värre lägga mig i sängen utan att någon kollade igenom att där inte låg någon "Anderssson", som vår Kungspyton hette. Då kan du ha i åtanke att han "bara" var lika liten som denna Boa Constrictor är nu när hon är bebis. Hoppas inte den rymmer eller nåt.
Sleep tight och dröm nu inga mardrömmar. Tänk på hur jag har det som sover med henne (honor blir för övrigt ännu större än hanarna), i ett provisoriskt ihopklistrat terarrium.
Ps... jag har ju tjatat om att jag vill ha hönor som pickar lite vackert sådär i trädgården när vi sitter och dricker kaffe ur mina koppar i min blomsterprakt. Kanske jag får nu då med tanke på att ormen behöver ca 2 st varje ggn hon äter - huh, hemska tanke.