ctrl alt delete

räknare
besöksräknare
Ledig dag idag. Lek med barnen och städar ut gammal bråte.
"Jag får ju för böveln inte plats med allt!", tänker jag medan jag gör ytterligare tre megabyte ledigt.
Klick, klick! Borta!
"Var det inte svårare än så?".
Letar febrilt efter fler meddelanden att radera.
Öppnar mappar och skrollar i listor.
Det är en av "farorna" med att ha en mobil.
"Hela mitt liv i en liten ask, det är vad det är!", tänker och ser det lite sorgliga i det.
Fast det kanske är att ta i, för det finns en "backup" också.
Den sitter i säkert förvar i min skalle.
Djupt inne i en mapp, i en mapp, i en annan mapp ligger de.
Där bär jag på sån´t som tynger ned, stoppar upp och proppar till.
Inser att jag sparat dom på tok för länge nu.
Har en massa bra saker lagrade där också, fina minnen, klokheter och erfarenheter.
Tror inte det kan skada att rensa i "själsmejlen" ibland och när jag väl kommer igång, är det riktigt roligt.
Rensa. Klick! Borta.
Plötsligt har jag fria megabyte och kan dra in frisk luft i djupa andetag.
"Nu är jag redo för att ta emot nya budskap från livet igen!".