Double Trouble

räknare
besöksräknare
Det blev en kaka bakad till kaffet ändå.
"Dumma, dumma, DUMMA dej!", skriker han
Kastar "Skyliners-gubben" i golvet så att ena armen går av.
"Det kvittar hur jag än gör. Roboten går inte att försvinna!", säger han och ser uppgivet på mig.
Frågar om jag ska hjälpa till men får svaret att det inte är någon idé.
"Då blir det ännu sämre förstår du väl? Du är urkass!".
Jaha, tänker jag och föreslog att vi kunde göra något annat en stund?
" Kan vi inte leka med legot, rita eller kanske baka?.
Inget hjälpte.
Jag tog kontrollen och satte på spelet ändå, trots att jag visste att det inte skulle hjälpa.
Jag blir "åksjuk" bara av att sitta och titta på medan de ränner runt med sina små "gubbar".
Då hände det otroliga, gissa vad?
Exakt - jag klarade det!
Fråga mig inte hur jag fick till det för det vet jag inte ens själv.
Tryckte bara frenetiskt på kontrollknapparna.
Fast något rätt måste jag ändå ha gjort.
Malte studsade upp och ned likt en jojjo och klappade glatt i händerna:
"Åh, tack mamma! Jippie, nu blev nog till och med "Double Trouble" (en av figurerna) glad!

Ps: Det är inte bra att "fastna" för länge vid spelen. Det skadar inte att göra lite pauser då och då.... som att baka en kaka till kaffet, vilket vi också senare gjorde.