Vi gifter oss under kork-eken, du och jag!

Tycker du inte vi är väldigt lika?
http://www.tv4.se/farmen/klipp/pernilla-walletttes-taktiska-baktanke-med-att-bli-tight-med-hampus-j%C3%B6nsson-3290044
Ja, det är en rolig tid på Farmen för mig nu när Hampus kommit till gården. Vi är väldigt lika i många avseenden, han och jag och jag känner igen mig mycket i hur de andra deltagarna uppfattar honom. För jag ser igenom den där fasaden han har att alltid vara den glada clownen när han känner sig olustig i olika situationer, precis som jag. Hampus har något bakom pannbenet det förstår jag.

Anton väljer nu i sin tur Hampus till andra-kämpe och han blir jätteledsen. Hampus sjunger för mig senare på kvällen och vi får även göra en dubbel-synk, eftersom teamen har så roligt åt att Hampus och jag nu funnit varandra så bra. Vi skojar friskt och skrattar medan vi springer runt i hagen och har det roligt tillsammans, jag och min lilla lekkamrat. Det känns som om jag nu hittat ”hem” tillslut här på Farmen. Jag finner en plats här på gården där jag kan få vara mig själv. Det blir en värld där jag visserligen går vilse i ibland men som jag ändå njuter av att få vara i. Det blir min vardag och jag känner att jag får en ”roll” som jag kan växa i. I synken säger Hampus glatt:
”Jag har mött min överman i att vara galen. Jag menar, vem gifter sig i tv?”. och syftar på att jag tidigare gift mig i serien Böda Camping. Vi skrattar och säger att vi kanske skulle ta och gifta oss vi också, i kohagen eller nåt? 
”Ja, det vore väl fint i solnedgången?”, fnittrar glatt som små barn. Vi är lika i mycket, min kära lilla Hampus och jag.Vi är som två udda små fåglar där på gården som finner tröst och glädje i varandra.
"Jag tycker att Hampus är väldigt lik mig!", säger jag och det blir återigen lite lustigt eftersom han är svart och jag är vit.

Ja, min tid på gården blir i och med min nye lekkamrat med samma humor som jag nu mycket bättre. Tack för det min käre Hampus.