Det var en gång en fjäril... som la ett ägg

räknare
besöksräknare


Hej hopp i lingonskojjen!


Idag satt vi och pysslade, som vanligt min lille pojk och jag. Han ritade rymdfarkoster och Leif Walter i Mora Träsk. Jag gjorde vackra fjärilar. Hm.. vill inte alls vara diskriminerande då men konstigt är det iallafall. Hur olika intressen vi pojkar och flickor kan ha.


Om du vore i mitt hus skulle du hitta små fjärilar lite överallt. Ja, vad gör man inte i väntan på sommaren. Då det finns tusen riktiga sådana i min trädgård, eftersom jag sätter blomster som ska dra till sig dom. Fullkomligt älskar dessa små varelser.






När Malte frågade vilket som var mitt älsklingsdjur, svarade jag dock elefant. För min tanke då, var att han menade något stort djur. När jag frågade han samma sak, blev svaret "insekter, för utan dem hade det inte funkat ju!" Smart grabb:) Sen sprang han fort iväg till vår dvd-spelare och satte på Mora Träsks låt "Det var en gång en fjäril". Den går ungefär såhär "Det var en gång en fjäril, som la ett ägg. Och ägget blev en puppa, så lång och hård. Och puppan blev en fjäril, som la ett ägg...." Sedan håller den på så i typ eeevigheter. En sådandär låt som aldrig har ett slut.










Nu ska jag ut och städa garaget. Inte kul, fast hoppas på att det känns härligt när det är klart.


Kraaam