Lika delar arbetsinsat

räknare
besöksräknare
Oj, vad jag är öm i kroppen. Dels för att jag började dagen med att lyfta skrot på gymmet en timme men också för att jag börjat gräva och dona i trädgården. Förklaring till vad "dona" betyder, för den som inte bor i småland är det att typ "joxa" eller arbeta. Då använder man muskler som man glömt att man ens hade under den långa vintern.


Den andre i hushållet, konfigurerade datorn så han satt inne. Malte var hos farmor och Sture (katten) satt och tittade på medan jag jobbade så svetten lackade. Efter en stund kom jag på av någon underlig anledning, fråga mig inte varför, att jag skulle prova högtryckstvätten.


 Hjärtat är av smuts och det andra är rent.
Det slutade med att jag spolade rent alla våra stenplattor. Usch, vad skitiga de var. Stenplatta, efter stenplatta gnodde jag och spolade rent. Det tog ett par timmar.
Kom på att jag inte ätit på hela dagen, när konfigurerings-mannen äntligen tittade ut i det vackra vädret och sa till min förvåning att maten var klar! DET är inte vanligt, med tanke på att han bara kan laga en rätt nämligen "nudlar me spa". Förklaring till vad "spa" är för den som inte är född i småland så är det alltså vatten.
Nu kom jag då in, fick duscha för jag såg ut som om jag sprungit i skvättande lera. Mina skor var dyblöta och kläderna likaså, de fick slängas i maskin med en gång. Glad över att få maten serverad denna dag satte jag mig och fick till min glädje inte "nudlar me spa", utan fryst pizza som lagats i ugnen i 10 min.
När jag så tog itu med dammsugandet, var han tvungen att lägga sig på soffan och vila. Det hade ju varit så jobbigt att laga maten. "För att inte tala om hur jobbigt det var att komma på vad jag  skulle laga!", sa han. Ja, nudlarna var ju slut då.
... och nu, gott folk kan jag meddela att JAG är helt slut. God natt!


Inte lätt att läsa, när alla ska vara i sängen samtidigt!