Rolig Sex fakta

räknare
besöksräknare




Stövlarna på när de gamla löven från i fjor ska ut
Dagens ämne för min blogg: Sex och samlevnad. Detta laddade ämne.
Det hela började med att det idag var regn . Tog mig ut ändå men fick söka skydd när regnet stod vertikalt mot vår jords yta. Satte mig i mitt växthus och började läsa en god bok. Allt medan regnet smattrade rofyllt mot taket. Kom på mig själv att fundera om vad boken egentligen handlade om. Du vet, vad som stod skrivet "mellan raderna". Tänkte på hur olika vi ser på det här med kärlek.


Kärlek = kär lek



Kärlek
Är det inte så? Att det är en väldigt kär lek? Okey, vet att det finns många olika sorters "kärlekar". Den man känner för sina barn är inte den samma man känner till sin partner. För när det handlar om  sex,är det inte för min del en fråga om att hitta någon jag har lust att gå till sängs med. Nä, då handlar det om att ha någon jag även har lust att stiga upp med! Och kanske ligga kvar med, efteråt!
Du vet, den där intima stunden då vi får vila ut i varandras närhet. Då när känslor av tacksamhet, glädje är så starka. Det tycker jag om.
När jag nu sitter i mitt växthus läser jag hur Alf B. Svenssson (nä, inte han i kristdemokraterna), skriver så roligt och målande om hur olika vi kvinnor och män ibland kan vara när det handlar om sex. Jag ler och känner igen mig själv i hans beskrivningar. Han menar att mannen kan tändas lika snabbt som när du tänder en glödlampa.Lika snabbt slocknar han efteråt. Kvinnan är mer som ett gammeldags strykjärn, när det gäller sexuell upphetsning. Det fodras längre tid att värmas upp och är varmt en tid efter man dragit ur sladden.
Så... tänk på det, ni grabbar. Som Alf så slående skriver, "förspelet börjar redan med att du tar hand om disken efter maten!". Eller som när kvinnan frågar om hennes man fortfarande älskar henne. Mannens svar: "Jaja, sluta tjat. Ändrar jag mej så säger jag till!"