Städa, städa varje freda också varje jul. Det tycker jag är kuuul

räknare
besöksräknare
Idag varit en flänga hit och flänga dit dag. Först skulle vi till öron och kolla hörseln på Malte. Väl där så var det inte denna dagen... sen vart det dansträning och sedan vart det att besöka nya förskolan för Malte. Oj, så spännande att få vara med och titta på lokalerna och äta mellanmål, i form av bananbitar och äppel.


Nu, äntligen lite fredagskväll med mys (förhoppningsvis). Om det inte blir att städa, städa och åter städa, vilket vi kvinnor (och en del män med för den delen) brukar ha en tendens till att alltid verka vilja göra.
EN grej som är härlig, är att det nu går att hänga tvätten ute. Luktar ju så förgjordat gott. Viktigt dock att man är nyduschad och ren när man slinker ned mellan de nytvättade lakanen. Helst ska de vara manglade också. Fast min mangel hängde inte med när jag flyttade från mitt förra hus. Det var en så stor och skrymmande sak från typ medeltiden, så den fick stå kvar. Undra om de nya husägarna använder den än. Man fick ha stora armmuskler för att dra runt den.
Annars så preparerar jag mig mest för att jag ska jobba i morgon hela dagen plus natten. Fast det gäller att ta tillvara på de små stunderna man är ledig. Vi människor är ju nästan mer på jobbet än hemma. Hur kunde det bli så tokigt?
Så därför tänker jag vara i mitt blomsterland, som vanligt. Det är avkoppling för mig det. Bland så mycket annat...
Nä, vi får införskaffa några extra timmar på dygnet så vi hinner göra lite roligheter emellan alla våra jobbpass. Det tycker jag är en god idé.