Hot n Sweet


räknare
besöksräknare
Undra om det är bra att dricka "Hot n Sweet" mot solsting? Nä.. kanske inte. Bäst jag tar och äter något också;)
Då har jag lyckats igen! Jag har glömt vad det är för veckodag och det är då, inte förrän då du vet att du har sommarlov eller semester. Synd bara att det inträffar när den sista veckan av mina tre nu har gått! Fast jag ska inte klaga för efter jag jobbat nästa väntar en veckas ledighet till. Som att smyga in vardagen liksom. Det funkar bra, då blir det inte ett sådant abrupt slut.
Japp... det gjorde susen. 
Vad har jag gjort då? Absolut ingenting faktiskt. Mer än att jag lyckats renovera både ett skåp och ett soffbord, som i rådande stund inte är helt klart än men snart så.
Annars så har jag lyckats med bedriften att bli uttorkad också. Eller fått "Solsting" kallas det visst också. 
Shit, vad dålig jag blev! Jag förstår att de gamla och riktigt små barn kan dö av det. Fast efter ett par "Samarin" och lite vätskenäring blev det snabbt bättre. Fast det tog lång tid innan jag förstod vad det var för något. Vad gjorde jag då när jag mådde sådär illa tror du?  Jo, gick och la mig i solen och drack kaffe. I bästa fall gick jag in i skuggan... och tog mig en öl. Alltså bara sådant som är vätskedrivande.
Så. Jag ska genast ringa Apoteken och säga vad de ska rekomendera för Solsting ;) 
Ja, just det, har lyckats att få in "Spotify" i huset, det var inte lätt måste jag säga. Gud så jag har tjatat. Till slut tog jag saken i egna händer och bara öppnade ett konto. Så nu håller jag på som bäst med att hitta bra artister att ladda hem och det är inte lätt. Som jag har funderat. Det enda jag vet är hur låtarna går, vad sedan artisten heter det vet jag inte. Hur gör folk? Går de omkring som levande uppslagsverk inom musikgenren och bara hör någon låt som poppat upp i skallen och vet direkt vem det är som sjunger? Ja, så fungerar i alla fall inte jag. Här är det tvärtom, vet exakt hur texterna går och musiken men vad gruppen heter, det har jag ingen aning om. Hemma kan låta ungefär så här:
Jag: "Vad heter den där låten där han med den där stora munnen sjunger?"
Micka: "... Eh, det vet jag inte".
Jag: "Jamen du veet. Han den där med den stora tungan?"
Micke: "... öh... vad sa du?"
Jag: "Han som sjunger så bra och gapar mycket när han sjunger!"
Micke: ...mm... sa du nå´t?"
Malte: "Nu vet jag! Leif Walter i Mora Träsk?"
Jag: "Nääää!".


  
Fast i och för sig... visst, de spelar rock båda två det gör de ju fast där tar väl likheten slut. Kan ju jag tycka då som lyssnar mycket på texterna. Fast när jag skulle googla fram lite roliga bilder nu på de båda så vad fick jag inte upp om min kära lille Malte på skärmen!
Fast Mick Jagger skulle nog ha lyssnat lite på vad Leif W har att säga om det där med att ta "höger fot fram...". För ibland kan nog Mick ha lite svårt med det där. HAN skulle inte ta något starkare än en juice innan han steg upp på scenen ibland, kan man ju tycka. Inte "Hot n Sweet" i alla fall;)
Undra om Leif Walter skulle känna sig hedrad av att bli jämförd med Mick Jagger? Säkerligen.