Joo... det är sant, viskade jag och du nickade.

räknare
besöksräknare
"Jooo.. det är sant!", viskar jag och du nickar tillbaks.
Djur är bra att ha för alla och inte minst för barn, de lär sig ta ansvar.
När jag var liten hade jag två marsvin, först Eliza och sen Fiona.
När vi skulle till mormor (som bodde tolv mil bor), envisades jag med att ta med henne en gång.

Vad jag gladdes åt hennes första bilresa.
Ville visa henne hela världen så...
... jag vevade ned rutan och höll ut henne!

När vi kom hem fick hon lunginflammation.
Veterinären kom och förklarade att det nog skulle gå bra, bara värma höet i ugnen.
Det var viktigt att hon höll sig varm och go.

Satt där och tittade in i ugnen, funderade ett slag och så fick jag ytterligare en "snille-blixt".
Öppnade ugnsluckan och stoppade helt sonika in Eliza där!

Hon hann spatsera kring där ett tag innan min mamma såg och "räddade" henne.
Inte för att hon led speciellt mycket för du kan inte ha ugnen på för hög värme.
Vare sig om du har hö därinne (kan ju börja brinna vetjá) eller om du ska ha marsvin där.

Hon klarade sig i alla fall, om nu bilden av mig ändras... vilket det nog kanske inte gör.
Var alltså vimsig redan på den tiden, då det begav sig.