Sakta, sakta kryper den uppför min ryggrad.

räknare
besöksräknare
Jag har mååånga projekt på G... mest hela tiden.
Alltså, ärligt... 
"Varför får vi ibland ingenting gjort, när det finns såå mycket att göra?"
Är det rädslan för att inte göra helt perfekt ifrån oss, eller vad?

Jag har hundra projekt pågående i mitt huvud.
Det är allt från att måla huset färdigt till att baka den där tårtan och bjuda vännerna.
Jag gör lite här och lite där, fast det känns som ingenting blir riktigt färdigt!
"Känner du igen det?" 

Har märkt att när jag väl andas lugnt och tänker på vad jag håller på med, går det oftast bra.
Fast så den...
... sakta, sakta kryper den uppför min ryggrad.
Den där j-vla stressen!!!
"Var kommer den ifrån?".

Har kommit på ett knep som gör att jag kan "förlora" mig själv i det jag gör:
"Släpp den bara!"
Det finns ingenting jag egentligen kan misslyckas med, bara göra mer eller mindre bra.
(Gör jag det senare får jag vara glad över att jag förmodligen lärde mig något av det).
Presterar du bara perfekt hela tiden så utvecklas du ju inte.

Och vet du vad?
"Du skulle göra många fler saker - om du inte såg dem som omöjliga!".

Ps. Har du något "knep" du kan lära ut?
Tar tacksamt emot, för gudarna ska veta att jag behöver det.