Buskul i helgen

räknare
besöksräknare

"Barnkalas" stod det på schemat i helgen.
Det var maskerad och många "filurer" kom på besök.
Vi hade en röd tråd genom hela leken som handlade om våra 5 sinnen.
Det blev till att känna, lukta, smaka, lyssna osv.
Vi avslutade den med att dansa till bongotrummornas takt.

Till alla våra kalas vill "BoaMoa" hälsa på alla barn.
Eller kanske det är så att alla barn vill hälsa på henne;)
Uppskattat brukar det vara i alla fall.




Vet inte vad det är med barnkalas som gör mig så sprittande glad?
Alla kramar man får, barnens härliga skratt, att jag får vara med och leka?
Det är nog en kombination av de alla.
Innan vi slutade hade vi skattjakt i trädgården och fick såklart godispåsarna som i pris.
Ibland önskar jag att jag kunde ha små barn hela livet.
Då hade jag kunnat få utlopp av mitt barnsliga jag hela tiden.