En hemlis, innan jag kryper i säng?

räknare
besöksräknare


Tro nu inte jag ska avslöja nå´t stort eller ens "smaskigt".
Nä, det handla om vanliga vardagssituationer.
Om Dej och mig och alla andra verkliga människor.

Antar att om du tar dig upp ur sängen i tid om mornarna?
Ja, för att hinna få upp barnen och din partner för att ni ska komma ur dörren.
I någorlunda skick i alla fall.

När dagen är slut antar jag att Du (precis som jag) är helt utsjasad, både fysiskt och psykiskt?
Det är inga särskilda situationer men allra högst verkliga.

Ska jag berätta en hemlighet, så skulle jag kunna säga såhär:
"Om någon la en ros på min kudde på kvällen, skulle jag få plocka taggar ur kinderna på morgonen!".

Förklaring till det?
Ja, den enkla sanningen är att jag somnar innan jag lagt huvudet på kudden.

Så enkelt är det, så nattinatt