Tuff

räknare
besöksräknare
"Frihet!", tänker jag när landskapen rusar förbi utanför tåget.
Tufftufftuff...
Ser du världen genom ett tågfönster händer något med dig.

Att resa själv är också något som får mig glad (såklart det är trevligt med sällskap också).
Vet inte varför men på nå´t sätt blir jag stolt över mig själv.
Tänk att jag klarar av att hitta rätt tåg och  komma fram i tid, bara det är ju en seger i sig.
Sedan är det bara att hänga med alla andra, när det är dags att göra bytena.
Det får mig att känna en lustig sorts "samhörighets-känsla".
Vi är bara människor och likt en skock får förlitar vi oss till att den längst fram leder oss rätt.

Har bestämt mig nu, tänker resa så mycket jag bara kan.
För varför inte?
Har du tid att vänta in tågen (Sj, Sj gamle vän), blir det faktiskt bara runt 100-lappen.

När jag sedan fick en massa tid att bara skämma bort mig själv...
... ja, det var ju bara en såå trevlig bonus.

Ps. detta är ingen reklamkampanj, även om man kanske skulle kunna tro det;)