Glad i hågen!

räknare
besöksräknare


Ojojoj.. ibland känns det som om jag har hur mycket som helst att göra. Stressar runt och gör allt och ingenting. Tror att jag inte får någonting gjort. Fast det är inte sant. För när jag väl kollar har jag faktiskt gjort en hel del.

Jobbade natten och morgonen. När jag kom hem vart det en massa människor som kollade på badrummet. Vi ska göra om och göra fint. Badrum får man som sagt inte hålla på att fixa och dona med själv. Annars har jag faktiskt både målat, slipat och gjort vackra möbler till huset. Allt i sann Shabby Chic-anda. För er som nu vet vad det är. För er andra, tänker jag inte berätta. Är ni intresserade, googla. Kanske låter hårt men det är inte det detta lilla blogginlägget ska handla om.

I alla fall, nu åker visst min lilla hylla ned som jag har gjort till mina burkar med havregryn och annat. Där ska ställas en tillfällig duschkabin, medan badrummet fixas.

Malte och jag plockade en massa plommon som vi sedan kokade marmelad på. Den blev jättegod. Ska vi ha till helgerna, då vi tar fram brödrosten. Det är så mysigt när vi äntligen har lite tid att sitta och äta god frukost i morgonrocken.

Har haft en jätterolig konversation med min gode vän Gladihågen, på facebook… ja, vi kallar honom så. Han är verkligen en man som är glad, nästan jämt.

Nu hade han kommit på vad han ville ha i julklapp av sin man. Ja, det är ett roligt litet par som består av två män. Till hans nästa skrev han:

I julklapp önskar jag mej en egen skivstudio av Kurt!!! Hoppas han är medveten om hur jäkla bra jag sjunger!

Jag var inte sen med att erbjuda mig att sjunga lite i bakgrunden. Vi kom på att vi skulle göra en julskiva.

Först skulle hans man spela in en gospel cd samt en cd på samiska där han jojkade hej vilt. Sedan skulle han jag göra julplattan i svängig hammockstakt i fiss moll.

Jag erbjöd mig att joddla till. Hans svar på detta blev;

”Klart som korvspat att vi ska ha joddling med på cd!!! Skulle ju vara underbart om du kunde joddla hela ”O helga natt”, medans jag spelar cittra till.” 


Jättebra tänkte jag och sa till M. att han kunde komplettera med att gurgla hela ”O helga natt”. 


Vi kom tillslut överrens om att vi skulle öva in en rapp på en blandning av rinkebysvenska o samiska.

Kraaam n