Det är så skönt när skruvstädet lossnar!

räknare
besöksräknare






"Det är så skönt när skruvstädet lossar runt mig!".

Har jag ett överj-vligt bekräftelsebehov.
Det har alltid varit så, på gott och på ont.
Alltid oerhört tillgänglig, glad och ofta för snäll.

Fast det finns stunder då jag släpper fram henne, den riktiga Nillan.
Såklart är hon en snäll och glad människa också (inget skryt;).
Fast hon behöver inte bli omtyckt i vareviga lilla sekund av livet.

Då lutar jag mig tillbaka och andas..
Det yttre som andra tror är jag, får vila.
Min så kallade "uppvisning" av mig själv.

Här sitter jag i min kohage med kaffekoppen i handen.
Kossorna trängs för att få vara mitt sällskap för dagen.
Det är trevligt när nån vill umgås även då, när jag sitter här avskalad och ren.

... även om det bara är kossor som visar sin uppskattning;)