Din dumma kossa!

räknare
besöksräknare

"Hon äter upp mina Liljor, dumma kossa!", utbrast jag.
Hon tog inget notis om det utan fortsatte lugnt lomma iväg till Dahliorna.
Stannade till vid mitt kaffebord och jag efter... på behörigt avstånd.
Hon verkade tycka det var dåligt att jag inte dukat med de vackraste kaffekopparna.
"Inte varje dag de får så fint besök!", verkade hon tänka.
Hade jag vetat det skulle jag bakat värsta Prinsess-tårtan... visst...
När hon betat klart på Fuschian, verkade hon sätta fart mot våra bilar.
"Det var dåligt med fika på det här stället", tycktes hon tänka.
Då fick Micke fullständig panik!
Han som innan verkade mest sur för att kossan stört oss "mitt i maten".
Han sprang ut med det han hittade på vägen...
"... vilket var en pytteliten flugsmäcka!"
Petuiorna verkar vara något som smakar gott. Om man ska tro på kossan.
Lurade in henne (utan att behöva smälla henne i baken=bra), in till hagen.
Där tyckte vi hon hörde hemma, det tyckte inte hon!

Långtjurig verkade hon också vara , för när vi skulle i affären (typ efter nå´n timma), stod hon fortfarande kvar och glodde lite surt.
Eller är det som ordspråket säger, att kossor är lite "dumma".

Fick fint besök idag...