Jag tillhör ett litet och udda folkslag.

räknare
besöksräknare

 Jag tillhör ett litet och udda folkslag.
Det heter "Solfolket"!
Det är vi som får blommorna att blomma (ja, Ida är en av oss).
Det är vi som skapar fred på jorden.
Hur då?
Simpelt: genom att le.
"Är du glad och lycklig, blir de du möter också det!".
För hur underligt det än kan låta så smittar det av sig.

Har ofta fått höra att jag borde "komma ned på jorden", vara lite mer realistisk.
Fast... det går bara inte.
Jag har prövat men optimisten inom mig tar över ändå.

Om du ser någon av oss som sprider glädje varthän vi går.
Då kan du "slå dig i backen" på att det är en utav oss.
Har du någon i din närhet som passar in på den beskrivningen?

Btw: Einsten sa att fantasi är viktigare än kunskap.
Just bara för att den aldrig är begränsad, den kan få dig hur långt som helst.

Om du saknar fantasi, kan jag se det i dina ögon.
Då ser du på mej med en tom blick.
Munnen öppen som en liten fågelholk, du förstår absolut ingenting av vad jag sagt.
"Solfolket".
Smaka på ordet.
Det smakar glass.
Luktar sommar.