Bete sig som en skitstövel?

räknare
besöksräknare
Leta efter guldkorn och njut av dem, istället för att gnabba om småsaker som inte funkar.
"Menar du att han ska få bete sig som en riktig skitstövel?!".
Kompisen tittar på mig, där vi ligger på stranden och solar:
Jag fortsätter blunda och säger:
"Näee...fast du kan väl välja strider med honom?".
Hon lägger sig ned, denne gången på magen och muttrar:
"Men jag måste ju läxa upp honom, när både han och jag vet att han har fel!", säger hon och jag ler där jag ligger.

Självfallet ska man inte bli ett litet "lamm" som beskedligt travar efter sin partner överallt.
Vi skrattar åt vår lustiga konversation.

Du behöver inte skälla varje gång han ger dig "rätten" att skälla.
Du behöver inte om och om igen bevisa att du vet mer om det ni talar om.

Vi kikar på killarna som spelar volleyboll ute i havet, det ser roligt ut.
Slungar ut mig i vattnet jag också.

"Försök ha lite roligt istället!", ropar jag och hon lunkar upp från filten.
Efter en stund har vi skrattat tillsammans allihop och den djupa konversationen är helt glömd.

"enkelt" kan det va... faktiskt.