Skulle jag dö i morgon, vill jag dö lycklig!

räknare
besöksräknare
Upp och lek, istället för att ligga och "pressa" i solen. Du får 1. finare solbränna och 2. bättre samvete gentemot barnen och 3. du har det roligare här i livet!
Kravet för körkort är mer än tio gånger så högt som för att skaffa barn och familj!
Har du tänkt på det?
För att köra bil måste du i alla fall genomgå ett test, innan de släpper ut dig i trafiken.
Fast samhället är beredd att släppa loss dig med någon annans liv, bara si sådär liksom.

Du gick i skolan och lärde dig läsa och skriva, addera och subtrahera.
Fast du gick aldrig någon kurs som lärde dig förstå dina egna känslor, inte heller vad det faktiskt innebär att skaffa ett nytt litet liv hit till jorden.
Möjligtvis gick du någon föräldrakurs på typ tre gånger, där ni satt i ring och småpratade.

Ingen har någonsin lärd dig hur du ska förhålla dig till andra eller vad du kunde förvänta dig av en relation, det är sådant vi måste komma underfund med själva.
Tur vi har lite tid på oss då.
Först genom barndomen, pubertet, ung vuxen, mogen och till sist bli gammal och vis.

"Om jag skulle dö i morgon, vill jag dö lycklig!" 
...och veta att jag gjorde så gott jag kunde.
I alla fall.