Wild and crazy

räknare
besöksräknare
Ligger nedbäddad och försöker kurera min förkylning
"Prosit...", säger Malte till mig när jag nyser för tjugonde gången. 
Jag ligger nedbäddad i soffan och har kollat på Mio min Mio med honom.
Förkyld så in i norden och det är inte kul alls!

"Fast det finns ju de som har det värre!", tänker jag.
Försöker hålla humöret uppe och gör en lista på saker som är bra:

  • Omge mig med vänner
  • Kommunicera (det går bra via facebook också)
  • Aldrig tappa sinnet för humor
  • Göra det vackert omkring mig
  • Ta en dag i tagen. Njuta av de små positiva sakerna
Sist men kanske viktigast av allt:

  • Våga vara lite "wild and crazy!"
"...Proosit!", säger han igen och skrattar.
"Tja, "wild and crazy" får nog vänta till en annan dag", tänker jag och kryper ned under filten.