Äkta varan?

räknare
besöksräknare
Då fick jag lite sol i ögonen idag. Det var härligt. Om det än bara var för den pyttelilla stunden jag satt med min kaffekopp i handen innan jag fick gå in igen, för jag höll på att frysa häcken av mig. 
Idag var det sol... och blåst!
Vet du... nu har jag inga som helst belägg för det här men jag inbillar mig att det är bra att få lite sol in i självaste ögonen också. Alltså att jag inte har solbrillor på precis hela tiden. Menar dock inte att du behöver stå och stålstirra in i solen, DET finns det belägg för att det inte är så bra att göra.Tänker bara att det är genom ögonen som själen syns och då vore det en bra ingång också. 

Gudarna ska veta att min själ behöver lite sol, värme och lycka. Nu menar jag inte att  har en svart själ, utan mer att alla borde öppna sina ögon och gå ut den lilla stund som solen behagar visa sig. Då skulle vi nog alla bli lite gladare till mans, tror du inte det?
Genom solen får vi A och B-vitaminer. Det första finns det mycket av i morötter men om man ska bli brun av dessa får man trycka i sig typ ett tjog om dagen, sägs det. Bättre då att köpa dyra små piller på burk på Hälsokost. Trots att jag blir lite mer åt det orange hållet av dem. 
Malte och jag skaffar D-vitaminer
D-vitamer är det väldigt poppis att äta just nu. Det har kommit nya rön som lovar både det ena och det andra oma man äter dem och det tror jag faktiskt på. Jag har köpt en burk. Fast ska du äta pillren måste du kolla att de innehåller tillräckligt mycket av någon sorts beteckning (minns inte just nu) för annars kan du lika gärna låta bli att äta knapra i dig dem. De burkarna som är något att ha är de som kostar mer. Bara att kolla prislappen då alltså. 
Sist och syvende tänker jag att det ändå är bättre med den äkta varan. Fast trycka i mig så mycket morötter för att bli brun, där går min gräns. Trots att jag älskar morötter. Och hur jag ska äta för att få i mig tillräckligt med D-vitamin genom min kost, det vet jag faktiskt inte. Kanske av att äta all den där lasagnen alla pratar om just nu som innehåller hästkött istället för ko?
Nä, då väntar jag hellre tålmodigt på att vi här i norden ska få njuta av lite mer D-vitaminer i form av helt vanligt solsken. Eller så får man väl ta sig till sydligare bredder av vårt jordklot.